هیچ کس مسئول برآوردن آرزوهایت نیست

  آرزوهایت را برآورده کن

هیچ کس جز خودت نمی‌تواند در رسیدن به آرزوهایت کمکت کند. اولین و مهم‌ترین چیزی که برای رسیدن به آرزو هایت نیاز داری اراده و عزم راسخ است. با یک حرکت کوچک شروع کن. آهسته و پیوسته به مسیرت ادامه بده. از سراشیبی و مسیر سنگ‌لاخ عبور کن. گاهی خسته خواهی شد. گاه خاری پایت را زخمی خواهد کرد. بادی می‌وزد و سردت می‌شود. خورشید عاشقانه می‌تابد و گرمایش طاقت‌فرسا می‌شود؛ اما تو عرق‌ریزان به مسیرت ادامه خواهی داد. تشنگی بر تو عارض می‌شود. خواب باری می‌شود روی چشمانت. به این مرحله که رسیدی، زیر سایه درختی لختی بیاسای و تجدید قبا کن. به عظمت آرزویت بیندیش و خود را در مقصد تصور کن که در اوج خوشی و سعادت به سر می‌بری.

یادت باشد از مسیر لذت ببری. از سایه درخت، نسیمی که صورتت را نوازش می‌کند و آبی که خنکایش رگهایت را به رقص در می‌آورد، نهایت لذت ببر. از تجاربت پند بگیر و توشه سفرهای بعدی کن. بیاموز که زندگی در مسیر هم جریان دارد. مسیر رسین به هدف زیبایی‌هایی دارد که اگر آن‌ها را نادیده بگیری دیگر هرگز آن‌ها را تجربه  نخواهی کرد. بیاموز مسیر هم به اندازه هدف مهم است.

چرا تو مسئول رسیدن به آرزویت هستی

دیگران تکیه‌گاه امنی نیبستند

اگر تمام کائنات دست در دست هم دهند تا تو را را به هدفت برسانند؛ اما تو خواهان هدف‌ نباشی و برای رسیدن به آن تلاش نکنی، تغییری در زندگی‌ات رخ نخواهد داد. باید علاوه بر کمک گرفتن از دیگران خودت حرکت کرده و برای رسیدن به آرزوهات تلاش کنی. کمک گرفتن بیش از حد از دیگران باعث می‌شود بر آن‌ها تکیه کرده و از تلاشت بکاهی. ممکن است آن‌ها نیت خیر نداشته باشند یا از دانش کافی برای راهنمایی‌ات برخوردار نباشند و زیر بنای هدفت سست شود. در این صورت با هر اشتباه و تکان آن‌ها هدفت دچار لرزش شده و احتمال از بین رفتنش وجود دارد.

شرایط دشوار زندگی و مشغله‌های افراد

با پشرفت جهان نه تنها مشغله افراد کم نشده، بلکه فعالیت‌های جسمی و ذهنی آنها افزایش یافته است. هزینه‌های زندگی روز به روز بالا می‌رود. توقعات افراد از خود و جامعه افزایش می‌یابد. تنها مسیر بر آوردن آرزوها درآمد بیشتر است. لازمه درآمد بالا کار ذهنی و جسمی بیشتر است. با حجم کار افراد زمان کمتری برای یکدیگر دارند. کمبود زمان باعث شده افراد کمتر به هم کمک کرده و حامی هم باشند.

هیچ کس بهتر از تو آرزوهایت را درک نمی‌کند

هرچه درباره خود و آرزوهایت با دوستانت صحبت کنی باز هیچ فردی به اندازه خودت از خواسته‌ها و آرزوهایت آگاه نخواهد بود. آگاهی ناقص دیگران باعث می‌شود که در حمایت از ما درست عمل نکرده و مسیر اشتباه را به ما نشان دهند.

دیگران هدف تو را اشتباه می‌دانند

احتمال دارد هدفی را که انتخاب کرده‌ای از نظر دیگران اشتباه باشد و ارزش صرف زمان و هزینه را نداشته باشد. در این صورت آن‌ها سعی خواهند کرد تو را از رسیدن به هدفت باز دارند. سخنان و رفتار آن‌ها باعث کاهش انگیزه تو و تردید در انتخابت خواهد شد. بنابراین بهتر است خودت مسئول رسیدن به آرزوهایت باشی و به خودت تکیه کنی.

نوشته شده توسط عهدیه فزونی

به اشتراک بگذارید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در linkedin
پست های مرتبط

4 پاسخ

  1. سلام
    عهدیه جان
    هم سایتت رو تا حدودی گذری دیدم و اینکه این نوشته‌ات رو هم خوندم.
    قشنگ بود و تأمل برانگیز.

    چه خوب که سایت دارین و مطلب توش منتشر می‌کنی. عالی

    موفق باشی دوست خوبم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *